پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229059
قاسمي:‌ همه آگاهند که برنامه دفاع موشکي ايران به هيچ وجه قابل مذاکره نيست
تاریخ انتشار : 1396/10/28 09:28:29
نمایش : 1292
قاسمي با رد ادعاي فايننشال تايمز مبني بر پذيرش ورود به «گفت‌وگويي فشرده و جدي» در موضوع برنامه موشکي و مسائل منطقه‌اي توسط مقامات کشورمان در نشست اخير در بروکسل، تصريح کرد که برنامه دفاع موشکي ايران به هيچ وجه قابل مذاکره نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاي روزنامه انگليسي فايننشال تايمز انگليس مبني بر پذيرش ورود به «گفت‌وگويي فشرده و جدي» در موضوع برنامه موشکي و مسائل منطقه اي توسط مقامات کشورمان در نشست اخير در بروکسل را شديداً تکذيب کرد و چنين ادعايي را بي اساس دانست.

قاسمي در همين ارتباط گفت: سياست و موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص برنامه دفاعي موشکي کشور کاملا مشخص و روشن است و ديگر کشورها نيز به خوبي از اين موضع جمهوري اسلامي ايران آگاهي دارند.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوري اسلامي ايران بدون توجه به جوسازي ها، تهديدات، مواضع و ديدگاه هاي ايالات متحده آمريکا و ديگران، هيچ تغييري نکرده و همچنان که بارها اعلام شده است برنامه موشکي ايران کاملا جنبه دفاعي و بازدارندگي داشته و عليه هيچ کشوري نيست و طرح ادعاهاي واهي و بي پايه و اساس، تغييري در اين موضع اصولي و اساسي کشور ايجاد نخواهد کرد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به هيچ کشوري اجازه دخالت در امور داخلي و سياست هاي دفاعي بويژه برنامه موشکي خود را نخواهد داد.

قاسمي همچنين سياست ايران در منطقه را سياستي سازنده، ثبات ساز و در جهت تقويت هر چه بيشتر صلح و امنيت منطقه و جهان خواند.

وي در پايان افزود: بدخواهان و افراط گرايان اگر نمي توانند کمکي به ثبات و امنيت در منطقه بعمل آورند، اجازه ندارند نقش ايران را که براي مبارزه با تروريسم، ناامني و بي ثباتي هزينه‌هاي بي شماري را پرداخت کرده است، ناديده گرفته و موجب تشديد هرج و مرج و ناامني و توسعه تروريسم در منطقه شوند.

به گزارش فارس، نشريه «فايننشال تايمز» روز سه‌شنبه در گزارشي با موضوع ضرب‌الاجل «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکايي‌ها براي تغيير مفاد توافق هسته‌اي با ايران، نوشت که اين هشدار اروپايي‌ها را به تشديد فشار به ايران واداشته است.

اين نشريه نوشته است: «کشورهاي اروپايي در تلاش براي پاسخ به تهديد رئيس‌جمهور دونالد ترامپ براي بر هم زدن توافق مهم هسته‌اي با ايران، فشارها به برنامه موشک‌هاي بالستيک ايران و درگيري‌هاي منطقه‌اي را افزايش داده‌اند.»

به ادعاي فايننشال تايمز، وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که وزراي خارجه اين کشور، فرانسه و انگلستان همراه با «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي با ايران توافق کرده‌اند که «گفت‌وگويي فشرده و جدي» درباره برنامه موشکي و مسائل منطقه‌اي داشته باشند.

دانا

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html